Brug et DAM-system i virksomheden og få styr på alle filer

Brug et DAM-system i virksomheden og få styr på alle filer

Hvis du er ejer eller medejer i en virksomhed, hvor I skal have overblik over en række filer, så ønsker du nok, at dette kan gøres så gnidningsfrit som muligt. Det kan være svært at vide, hvordan man bedst håndterer sådan en opgave, men der findes heldigvis en nem og effektiv løsning, og det er et DAM-system!

Hvad er et DAM-system?

Du er måske faktisk helt i tvivl om, hvad et DAM-system overhovedet er for noget. Det vil du snart blive klogere på. Det første du skal vide, er, at DAM står for digital asset management, og det er et system, der bruges af virksomheder. Når man er en virksomhed, der har mange filer og skal dele mange filer, så skal de naturligvis ligge et sted på noget software. Hvis man har DAM-system, så sikrer man, at alle filer man bliver delt det samme sted, så der ikke opstår forvirring, når en fil skal findes. Man kan nogle gange bruge lang tid på at finde en bestemt fil, hvis man ikke har et godt system til at håndtere filerne. Hvis I er interesserede i at læse mere om en DAM-løsning til jeres virksomhed og måske endda ønsker hjælp til at få sat det op, så kan I besøge https://www.encode.eu/resources/insights/your-guide-to-digital-asset-management-dam/ og blive lidt klogere på det.

Ikke mere spildtid

Som chef er du nok klar over at ”tid er penge”. Du ved derfor, at tiden på arbejdspladsen gerne skal bruges mest muligt effektivt. Det er bare svært for de ansatte at være helt effektive, hvis de ikke har et godt system, de kan bruge, når de skal finde eller dele filer. Der kan gå lang tid med at lede efter en bestemt fil, hvis I f.eks. har flere forskellige fællesdrev. Det er der ingen grund til at bruge tiden på, når der findes en anden – og bedre – løsning.

Ikke flere pladsproblemer

Det kan også sagtens være, I har oplevet problemer med plads, når det kommer til filer. Der er mange fællesdrev, hvor man kun kan uploade op til omkring tusind filer, og så er der ikke plads til mere. Det er måske noget, I kender fra egen erfaring? Hvis ikke – så er det helt sikkert et problem, I kan komme til at støde ind i. Der er mange, der forsøger at løse problemet ved at lave flere fællesdrev, men det giver rod i systemet, og så er vi igen tilbage med udfordringen om, at det kan tage rigtig lang tid at finde en bestemt fil.

Skal I bruge et DAM-system?

Hvis du ikke ved, om I skal bruge et DAM-system i virksomheden, så kan du jo overveje, om I før har haft problemer med jeres filer. Måske I har prøvet, at der pludselig er en fil, der mangler? Måske I har oplevet pladsproblemer, eller måske I har prøvet, at I ikke kan sende en E-mail, fordi der er en fil, der er for stor. Disse problemstillinger er alt sammen noget, der kan løses med et DAM-system.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *